Cappadocië// De heenreis

Al jaren stond Cappadocië op mijn lijstje, wie wil dit magische stukje Turkije niet zien? Misschien wel meer van jullie niet dan wel, want hier is het geen zon, zee en strand zoals de badplaatsen in Turkije maar luchtballonnen, grotwoningen en rotsformaties die op mannelijke geslachtsdelen lijken. Nu heb ik je aandacht! “Wander My Life” op mijn trip naar Cappadocië.

Vanaf Schiphol

Een nieuwe ervaring met Turkish Airlines, we vliegen eerst naar Istanbul waar we een tussenstop hebben naar Nevsehir. Onderweg kijk ik naar de film Dunkerk en met 3 uur staan we op het vliegveld in Istanbul.

Turkish Airlines

We komen een half uurtje later aan in Istanbul. En als je de polderbaan al erg vindt dan moet je niet landen op Ataturk. Met een klein beetje vertraging zijn we best wel laat aangekomen en moeten we ons haasten naar de andere gate. We krijgen al de melding “delayed”, ik had nog zo gezegd tegen Dinand, zeg niet dat alles meezit want dan gaat het fout.

Istanbul

Op het grote vliegveld hebben we geen idee waar we naar toe moeten. We lopen naar een paspoortcontrole en die verwijst ons ergens anders heen en vermeld dat we moeten opschieten en dat we al hadden moeten boarden. We checken de borden nog eens, maar zien onze vlucht er niet meer tussen staan. Een kleine paniekaanval begint er op te borrelen, okaay plan B! We kunnen altijd nog een stedentrip doen in Istanbul.

Na een half uur rennen en weer vragen waar we naar toe moeten kunnen we door de paspoortcontrole voor binnenlandse vluchten. Zouden we nog mee kunnen op de vlucht. We besluiten het nog eens te vragen en er wordt gewezen naar het bord, 50 minuten vertraging.Nog nooit zo blij geweest met een vertraging.

Na het uithijgen van al het geren besluiten we achter in de rij aan te sluiten om onze vlucht richting Nevsehir te nemen. Een stewardess wijst ons op de A op onze ticket en we mogen vooraan in de rij gaan staan. Dit gaat lekker!

Eindelijk zitten we in ons vliegtuig, nog een klein uurtje naar onze bestemming.

Richting Nevsehir

Nevsehir

Verbazingwekkend maar eigenlijk ook weer niet ben ik over de linkerrij in het vliegveld die vol zat met Chinezen. Had ze nog nooit eerder in Turkije gezien! Omdat alle Chinezen wachten op hun overvolle koffers zijn wij de eerste die het vliegveld van Nevsehir uitlopen. We worden verwelkomt door de chauffeurs, zoek die ene chauffeur maar eens die jou naar het hotel zal brengen, maar Dinand doet een extra rondje en vond de jonge man.

Jammergenoeg moeten we al met al nog een uur wachten totdat iedereen in de bus zit. De chauffeur had haast om naar huis te gaan, ik ben niet snel bang in de auto maar deze chauffeur vond ik echt niet leuk! Natuurlijk heb ik dat op een vriendelijke manier laten weten toen we bij ons hotel stonden.

In het donker is ons hotel al prachtig, laat staan morgen met daglicht.

Ingang van ons hotel

Niet naar bed met een lege maag

We zijn bekaf, maar ik heb zon zin in Turks eten en benieuwd naar het dorpje dat we toch nog even een rondje doen. We blijven toch weer iets te lang hangen want het ziet supergezellig uit. Ondanks dat er geen alcohol werd geschonken en we te lang moesten wachten op ons niet gekregen Turkish tea hebben we heerlijk gegeten.

Terug bij het hotel gaan we meteen de luiken sluiten want we hebben 5 uurtjes om bij te komen van deze dag.

De volgende keer…..

Vertel ik je meer over ons prachtige verblijf en laat ik je weten waarom onze wekker om 4 uur ging.